Hvordan kan vi hjælpe dig?

På denne side finder du svar på ofte stillede spørgsmål. Vælg en af kategorierne nedenfor, eller rul videre, og se på alle emnerne.

Kan du ikke finde det rigtige svar på dit spørgsmål? Så send os en e-mail til info@premiumxl.dk. Vi vil med glæde hjælpe dig.

Garanti

Hvad betyder prisgaranti?
I premiumXL's netbutik garanterer vi dig den laveste pris på vores produkter sammenlignet med andre netbutikker i Danmark. Hvis du finder vores produkter billigere på en anden platform i Danmark, bedes du kontakte vores kundeservice.
Vores garanti
Alle varer, du køber hos os, er dækket af den juridiske garanti. Lovmæssig garanti betyder, at et produkt gør eller bør gøre det, som forbrugeren med rimelighed kan forvente, at det gør. Nogle produkter er også dækket af en producentgaranti. Denne garanti påvirker ikke den juridiske garanti.
Hvordan kan jeg bortskaffe mine gamle elektriske apparater?
Som forhandler er premiumXL forpligtet til at tage gamle elektriske apparater tilbage. Vi sørger derfor for gratis og professionel behandling af dine gamle apparater i overensstemmelse med de lovmæssige krav, så de kan genbruges. Du kan finde mere detaljerede oplysninger på vores side om bortskaffelse af affald: https://www.premiumxl.dk/bortskaffelse
Hvordan kan jeg bortskaffe batterier?
Smid ikke dine batterier og genopladelige batterier ud sammen med husholdningsaffaldet, men aflever dem på bestemte indsamlingssteder. Disse omfatter genbrugscentre og specialiserede elforhandlere.

Forsendelse og levering

Kan jeg spore leveringen?
Vi informerer dig via e-mail, så snart vi har overdraget din ordre til transportfirmaet. Ved levering med pakkeservice sender vi dig et forsendelsesnummer i denne e-mail, som du kan bruge til at spore din levering.
Hvilke forsendelsesmuligheder er tilgængelige?
Varer, der kan leveres med pakkeservice, sendes med GLS. Større varer sender vi med speditør.
Hvor længe skal jeg vente på min levering?
Vores leveringstider for de enkelte varer er vist på siden med produktdetaljer i butikken. Hvis der ikke er angivet en leveringstid, leverer vi normalt inden for 5-7 arbejdsdage i Danmark (ved forudbetaling gælder tiden fra modtagelse af betaling). Bemærk venligst, at der ikke leveres på søn- og helligdage. Afhængigt af leveringsfirmaet er levering om lørdagen heller ikke mulig. Hvis du har bestilt varer med forskellige leveringstider, sender vi varerne i en samlet forsendelse, medmindre andet er aftalt. I så fald er leveringstiden baseret på den vare fra din ordre, der har den længste leveringstid.
Hvordan fungerer leveringen?
Hvis pakken sendes via en speditør, vil du blive kontaktet af speditøren. De vil så koordinere med dig uafhængigt af os for at aftale en måldato. Hvis pakken leveres af GLS, er det muligt at ændre leveringsdatoen. Du kan også angive et leveringssted eller et pakkecenter. Hvis pakken ikke kan leveres, og der ikke er angivet et leveringssted, leveres pakken normalt til det nærmeste pakkecenter.
Jeg har indtastet en forkert leveringsadresse. Hvad kan jeg gøre?
Det er desværre ikke muligt at ændre leveringsadressen for ordrer, der allerede er afgivet. I dette tilfælde bedes du kontakte vores kundeservice. Vi vil med glæde undersøge, om det er muligt at annullere ordren.
Hvilke lande leverer du til?
Vi leverer i øjeblikket til følgende lande: Østrig, Belgien, Bulgarien, Kroatien, Tjekkiet, Danmark, Finland, Frankrig, Tyskland, Grækenland, Ungarn, Irland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Holland, Polen, Portugal, Rumænien, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Sverige, Schweiz.

Orden

Hvordan afgiver jeg en ordre?
Hvis du kan lide en vare og gerne vil købe den, skal du først lægge den i din indkøbskurv. Hvis du er tilfreds med din indkøbskurv og gerne vil afgive en ordre, skal du klikke på »Gå til kassen«. Du skal først indtaste dine kontaktoplysninger, så vi kan sende dig produkterne. I det andet trin får du tilbudt forskellige betalingsmuligheder. Vælg en mulighed, tilføj eventuelt en rabatkode, og afslut købet. Så snart du har gennemført dit køb, kommer du til siden »Tak for dit køb«. Du vil også modtage en bekræftelsesmail fra os.
Jeg vil gerne klage over en vare. Hvad skal jeg gøre?
Hvis du har en klage over vores produkter eller service, bedes du sende os en e-mail til info@premiumxl.dk. Du vil modtage et fyldestgørende svar fra os inden for 14 dage efter modtagelsen af din klage. Hvis du ikke er tilfreds med håndteringen af din klage, kan du sende den til et tvistbilæggelsesudvalg via den europæiske ODR-platform (https://ec.europa.eu/consumers/odr/).
Kan jeg ændre eller annullere min ordre på et senere tidspunkt?
Ordrer, der allerede er afgivet, kan ikke længere annulleres. Vores kundeservice undersøger gerne, om det stadig er muligt at annullere din ordre. Kontakt venligst vores kundeservice via e-mail.
Hvordan bytter jeg en vare?
Det er desværre ikke muligt at bytte varer direkte. Hvis du gerne vil have en anden vare, bedes du kontakte vores kundeservice for at anmode om en returlevering.
Hvorfor blev min ordre annulleret?
Nogle gange sker det, at en vare allerede er udsolgt, og denne information er endnu ikke tilgængelig for onlinebutikken. I dette sjældne tilfælde kan vi blive nødt til at annullere en ordre. Vi refunderer naturligvis din betaling med det samme. Vi bruger den betalingsmetode, du har valgt til dette.
Hvem kan bedømme vores produkter?
Anmeldelser fra folk, der har foretaget et køb, brugt en tjeneste eller indgået en kommerciel transaktion, er mærket "verificeret". En anmeldelse, der ikke er mærket "verificeret", er ikke nødvendigvis direkte relateret til en ordre. De seneste anmeldelser vises altid på vores hjemmeside. Ingen anmeldelser er sorteret fra. Vi har ikke betalt for nogen anmeldelser. Anmeldelserne er indsamlet via Trustpilots hjemmeside (https://www.trustpilot.com/review/premiumxl.dk). Trustpilots anmeldelsespolitik kan ses på følgende link: www.trustpilot.com/trust/how-reviews-work. Vi arbejder på også at tilbyde Trustpilot i andre lande.

Betaling

Hvilke betalingsmidler accepteres?
Hvis du bestiller med en fakturerings- og leveringsadresse i Danmark, kan du vælge en af følgende betalingsmetoder: KLARNA Pay Later, Paypal, Paypal Express, kreditkort, forudbetaling via bankoverførsel.
Hvornår får jeg refunderet min retur?
Vi refunderer den fulde købspris (inklusive eventuelle forsendelses- og betalingsomkostninger) så hurtigt som muligt, men senest 14 dage efter modtagelsen af meddelelsen om fortrydelse. Vi kan dog vente med tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varerne, eller indtil du har fremlagt bevis for, at du har afsendt varerne.
Hvordan indløser jeg en rabatkupon?
Du kan indløse din voucherkode under bestillingsprocessen. På den side, hvor du vælger din betalingsmetode, finder du punktet "Anvend rabatkode" nederst. Indtast venligst din gyldige kode her. Når du har indtastet koden, vil rabatten blive vist i din ordreoversigt.

Kundekonto

Jeg har glemt min adgangskode - hvordan får jeg en ny adgangskode?
Klik på knappen "Min konto" og derefter på "Log ind". Hvis du ikke længere kender din adgangskode, kan du anmode om en e-mail via linket "Glemt adgangskode". Klik på linket i e-mailen for at ændre din adgangskode.
Hvordan ændrer jeg min e-mailadresse?
Hvis du vil ændre din e-mailadresse, skal du logge ind med dine kontooplysninger. Klik på knappen "Rediger" under din e-mailadresse i afsnittet "Kontooplysninger". Hvis du markerer afkrydsningsfeltet "Skift e-mailadresse", kan du indtaste en ny e-mailadresse. Glem ikke at gemme ændringen for at gennemføre den.
Hvad er nyhedsbrevet?
Hvis du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du modtage en e-mail med mere detaljerede oplysninger om kampagner eller tilbud. Du vil modtage cirka en e-mail om måneden. Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, vil du først modtage en bekræftelsesmail. Når du har verificeret din e-mailadresse, modtager du en rabatkode til dit næste køb.

Kan du ikke finde det rigtige svar på dit spørgsmål? Så send os en e-mail til info@premiumxl.dk. Vi vil med glæde hjælpe dig.

loader
Indlæser...